Geen bijzondere week, tijd voor mijn opdrachten

5 juni 2017 - Berlin, Duitsland

Zoals ik al in mijn vorige blog had aangegeven, ik krijg de afdeling voort door. Afgelopen week was toch wel de saaiste week sinds dat ik hier ben. We waren elke dag met teveel personeel. Dit kwam mede door mij en een andere stagiaire. Wij stonden beide als boventallig dus werden niet meegerekend in de bezetting. Gemiddeld stonden we met 7 man op de afdeling. Dus rond 09:30 was het werkelijk zoeken naar werk.

Met al deze nutteloze tijd op stage ben ik eindelijk begonnen aan mijn opdrachten. Dit betekend dat ik het met collega's over Duitse wetgeving heb gepraat en heb gekeken naar welke verpleegtechnische handelingen ik hier kan uitvoeren. Vandaag heb ik dit allemaal samen met de Nederlandse wetgeving uit getypt. Ik heb wel nog een aantal vragen die ik morgen ga stellen zodat ik hopelijk aankomende week het eerste gedeelte van deze opdracht kan afronden. Dat is dan wel motiverend geweest aan deze week.

Aankomende week wordt het ook een stukje drukker op stage. Dit komt doordat de andere stagiaire afgelopen vrijdag haar laatste dag had. Oftewel meer werk en minder dode momenten op stage. Dat is wel iets om naar uit te kijken vindt ik.

Afgelopen donderdag kreeg ik te horen dat ik maandag (vandaag) ook nog vrij ben ivm Pinksteren. Toen ik vroeg of ik niet gewoon kon komen werken werd ik raar aangekeken, dat is een zeer groot verschil met Nederland. Voor Duitsers zijn feestdagen echt heilig, terwijl in Nederland dat niet altijd even erg het geval is. Ik heb persoonlijk niks met Pinksteren vandaar dat ik wou werken.

Aankomende week wordt hopelijk een beetje drukker en anders ga ik die tijd mooi gebruiken voor mijn opdrachten.